Sunday, October 01, 2006

På visit hos en veninde i Oslo, et fjernsyn kører i baggrunden, en reklame fanger mit blik. Kvinder går stolte og med vrikkende hofter i flok i et demonstrationstog, de bærer skilte med slagord. Er dette 70-talsfeminister? Nejda, dette er kvinder som kræver mere natur, dette er kvinder som vil have hygiejnebind med duft af aloe vera.

Hjemme i Bergen ligger der en kuvert til mig, den er temmelig tyk og udenpå flagrer en bunke farmortrusser mod blikket der iagttager: kast dine grimme trusser som du bare bruger én gang om måneden, fine trusser all year long!

Bindet har nye vinger og trusseindlægget (som også følger med i pakken) er smalt nok til g-streng -- Og! Med det føromtalte som-en-frihedens-hvide-due-flabrende bind følger sandelig en lille vådserviet (ja, du har gættet det) med duft af aloe vera, jeg demonstrerer! Jeg har noget jeg vil sige! Jeg vil have mere natur! Jeg vil tørre min fitte i aloe vera og dermed være mere naturlig.