Tuesday, October 11, 2005

Man står i sine egne tanker foran *orlis tidsskriftshylde, pludselig vækkes man. Her var intet Syn & Segn* at finde, men den venlige redaktør Hilde som med ét har materialiseret sig ret bag mig kan oplyse at bladet er at finde på Kiosk N i Olav Kyrresgt. Dér bladrer jeg i S & S og laver mig en prioriteret liste: 1) læs artikel om kunstneren Pipilotti Rist 2) læs Martin Grüner Larsens artikel om blogging og 3) se hvor morsom min tekst om litteratur og national identitet ser ud i den af Øystein Vidnes iklædte nynorske bunad (æ) sprogdragt -- Noget andet fint fik jeg imidlertid med mig fra *orli (hvilken vakker boghandel), nemlig det seneste Bøygen, et FEDT nummer med alt du ønsker dig at vide (tilsyneladende, jeg er endnu på bladre-stadiet med en fiskefrikadelle i den ene hånd) om ny svensk litteratur. Åja, her er byvandring med Hallberg, Raattamaa og Lee, OEI for beginners, Frostenson, Håkonsson, Virdborg, Khemiri og sandelig, omtale af Jäderlunds bidrag til Serie A. Bøygen-redaktørene skrev i øvrigt fint (alt er fint idag) læserbrev i seneste MB med et par pointer som bl.a. Gasspedal-redaktionen blot kan sige sig inderligt enige i. Læs igen her and do something about it.

*Et lille PS skal føjes til Syn & Segn-artiklen af Susanne Christensen. På side 42, sidste spalte midt på. Ordet er "minne" ikke "mindre" -- Og på side 96: Jeg deltog i "eit to vekers Nordkurs" ikke i "to eit vekers Nordkurs" -- He he.