Sunday, December 28, 2008

December 2008. Bortset fra nervesammenbrud og nul kroner på kontoen: I Stockholm deltager jeg på et symposium om Lars Noréns dagbog og jeg skriver om Erlend Hammer og om fagbogen Kjønns- teori og Vagant 4/2008 udkommer og A og jeg ser Rockettothesky på Hulen og på vejen hjem adopterer vi en forfrossen kat i et døgn og jeg rejser til Danmark for at besøge min mor og rejser tilbage til Bergen og går syg rundt i Residensen sammen med M (som også er syg) hele julen og skriver en række tekster på min blog om 2008.

15 comments:

Susanne said...

Okay, jeg beklager virkelig dette, det er ikke så vældig gennemtænkt, egentlig var det mest for sjov og for at forsøge at huske hvad der er sket i år, in my little corner of the world. Udgangs- punktet er en ekstremt distræt liste jeg skrev engang før jul mens jeg læste igennem min dagbog for i år. Både nervesammenbrud og "nul kroner på kontoen" er strengt taget løgn og latin, i hvert fald er det overdrivelser, men dette måtte alligevel med fordi det et eller andet sted er det eneste jeg husker, det plus at stirre ind i en computerskærm og hamre på tastaturet. Ehm, og så ville jeg vel sige godt nytår nu.

mette said...

og happy new ears, igjen, eller tilbake til deg får eg seie, sidan dette var dine ord ein gong på eit flytog på veg vekk frå My Bloody Valentine. jenny hval på hulen gjer i alle fall øyra mine glade. ho var fin saman med kari s. på To Mennesker, En iPod, eller kva det enn var kalla, programmet som gjekk før jul.
eg les denne slags post-julekalendaren frå deg med slags nysgjerrig-glade auger.

Susanne said...

Tak for respons, Mette. I august kunne der - i forbindelse med My Bloody Valentine og Sonic Youth - fint stå: "Mødte M og R, det var vældig hyggeligt" ... Efter at have læst den mildt sagt rabiate modtagelse af Lars Noréns dagbog (ingen sammenligning iøvrigt, men jeg sidder netop nu - eller vældig snart - og skriver om foredraget til en læselig tekst) må jeg sige at jeg bl.a. venter på nogen som bliver rasende og forargede over brugen af ordet "jeg" her - "Hvad med Verden, tænker du slet ikke på Gaza?! Selvoptagede litteraturdust."

Mariann said...

Godt nytt år, Susanne, både til deg og Verden. Jeg krysser fingre og tær og sier som Lennon: "Let hope it's a good one". Synes det var en morsom og fin oppsummering av 2008, det var nesten så jeg forsto hvor tiden har blitt av. Men bare nesten. Whitehouse, var det så tidlig som i mai?!

Susanne said...

Tak:) Ja, det var den 21. maj.

Helena Thunell said...

Jag säger också tack, Susanne. Ibland är det det icke genomtänkta som blir det bästa.
Det är sannerligen oppsummeringsdags. Det skrivs här och där. Och jag längtar, längtar till 2009, som av flera av varandra oberoende källor har tillmätts fantastiska egenskaper. See you there!

Susanne said...

Well, gennemtænkt og ikke gennemtænkt, jeg havde i hvert fald lyst at tage projektet lidt ned da det først havde materialiseret sig, *listigt ulvegrin* Og et element af slurv fandtes for listen (som teksterne kom ud af) er virkelig lavet uden den store koncentration. Mange alternative versioner kunne skrives. Men jeg tænkte vel også at det skulle være et portræt af et yrke, freelance litteraturkritikeren. Yes, see you in 2009!

mette said...

kjære du som vel har skrive om verda og alle andre enn deg sjølv så lenge eg kan hugse, kan høre (før øyra mine blei øydelagde av MBV); å lese deg skrive noe som er såvidt privat er fine, små nyttårsrakettar i hovudet mitt! og du skriv jo om andre, erlend hammer, bla, ein klok kar som spurte meg kva eg høyrte på ein gong og eg svara "Pixies, Sick and Tired of Sound", og han sa "Sick and Tired of Sound? Lyd er fint!"

helsing frå eit lyserosa jenterom kor eg gøymer meg og finn gamle dagbøker av Anaïs Nin som eg las frå perm til perm ein gong i ei på overflata lyserosa tid. heila norén!

Fucked Up Forlag said...

More (zen-)power to you, Mette! :)

Mikkel said...

Hvad skete der med den kat? Blev den spist?

Mikkel said...

Godt nytår, forresten.

Fucked Up Forlag said...

Well, vi ville ikke stjæle den helt endnu så den måtte på gaden igen næste dag. Ser den stadig rundt i kvarteret, den har et eller andet angsttraume, alt gør den nervøs, ligner ikke en udekat. Den fik fiskekaker den 24. - jeg er blevet til en kattemor nu, mew. Godt nytår til jer også.

ø said...

Ei god oppsummering! Og godt nytt år til deg!

Susanne said...

Godt nytår til dig også, Øystein. Er du i Bergen? Velkommen i Residensen.

Bruno Angelface said...

kærlighed og weirdness og slitte tastaturer 4 eva! godt nytår!