Wednesday, March 03, 2010

1) Dette kan være våren 2000. Vagant-slippefest på BIT Teatergarasjen. Man har vist talt om Lunds Om naturen. Simonhjell danser med sig selv, dekadent stemning. Knausen står i baren og skænker mig en øl. Bliver ved med at skænke i glasset til det flyder over. Får fat i en rulle med papir, vikler et kilometerlangt stykke ud og begynder at tørre bordet. 2) Vossajazz, stadig våren 2000. Vi sidder ved et langt bord, det er tåget af cigaretrøg. Christiansen er sådan joie de vivre, gestikulerer. Knausen er dér, i min dagbog kalder jeg ham Ulven (altså med tanke på dyret), mest på grund af det sultne blik. 3) 2003 i Stockholm. På Pelikan med Knausen, Geir, Aagenæs og Lindholm. Konverserer om Larsson, bøgerne er svære at finde, vi får boghandeltips. Husker næsten intet andet end den rungende lyd af mange stemmer under det høje loft.

5 comments:

Gro said...

Det som forundrer meg mest i prosjekt min kamp er at han har tillatt at andre går inn og redigere tekstene underveis. Jeg fatter ikke at han gir avkall på kunstneriske friheten sin for å skrive disse bøkene.

Susanne said...

Jeg har relativt lidt investeret i projektet som det er, men det kunne vel være potentielt interessant med et sådant kollektivværk? Men manden er jo ikke akkurat avantgardist, kan jeg forstå.

Susanne said...

Kudos til Renberg som faktisk får Knausen til at sludre helt enormt mod slutningen i Samtiden-interviewet når han kaldes for en konservativ forfatter. Hellooo.

Forresten, sorry, Lindholm. Jeg har overmalet tidsskriftet med kommentarer som "Universalisme i litteraturen!", "Shiny Happy People" og "For statens penge!" Can u ever forgive me, I wonder.

"Min kritiske sans var som en mur", siger Knausen. Well, min kritiske sans er som en blomsterhave.

Gro said...

Power to the flowers!

Susanne said...

Tak, Gro. Du er nær ved at være den eneste som støtter mig eksplicit.