Sunday, October 03, 2010

Hadde tiden og plassen tillatt det, burde man snarest forfulgt dette politi-aktige ved mye av denne reaksjonære teorifjendtligheten som sveiper over Norge for tiden, og som kommer like mye fra "venstre" som fra "høyre"

Bare en liten bisætning fra Peter Amdams tekst i Vinduet #3 "Etter fellesskapet. Susanne Christensen, Flamme Forlag og ranet av tilhørigheten" som er lidt af et løvebrøl. Amdam baserer primært sin kritik på Flammes ikke-så-vægtige udgivelser så som Flamme-singlerne, but anyways ... jeg er fan af teksten som kritisk handling, også som kommende Flamme-forfatter, *justerer sin fancy indiehat*

5 comments:

Susanne said...

Jeg havde håbet at nogen ville rette mig, der skal selvfølgelig stå "Saabye Christensen" :-) Sorry, my mistake.

Susanne said...

"Peter Amdam legger bredsiden til mot lille Flamme forlag, som han mener dyrker en nostalgisk outsider-ideologi. Vel, ok, kanskje, men herre min hatt, who cares? Det blir for smått, det blir for trangt. Det bli for nisjepreget."

Wow, Knut Hoem må have spist søm til morgenmad. Who cares, spørger han. Jeg synes Amdams kritik rækker langt ud over sit objekt, Flamme bliver faktisk mindre interessant som kritikpunkt, for Amdam siger - for mig at se - noget væsentligt om TIDEN, i hvert fald rammer analysen af molekylær markedsføring mig, som om noget har kløet på kroppen et sted hvor jeg ikke kan nå ... Aha, det er HER det klør. Hvad helvede har det med "nisjer" at gøre? Dette er samtidskritik, spot on.

Susanne said...

Glemte at sige, i samme nummer af Vinduet har jeg interviewet den norske poet Kristin Berget som også pryder forsiden sammen med sin vakre ulve-agtige sibiriske husky.

Fucked Up Forlag said...

Knut Hoems udtalelser diskuteres iøvrigt her.

Susanne said...

... “den reaksjonære teorifiendtligheten som sveiper over landet for tiden” er iøvrigt en Erlend Hammer-sampling.