Monday, February 08, 2021

En lavine af tekster

Her i februar vælter en lavine af nyskrevne tekster ind i mailboksen til Norsk kunstårbok 2021. Jeg laver min første bog som redaktør, og denne dækker coronaåret 2020. I næste uge gør jeg debut som forelæser på Zoom; jeg er ærlig talt meget usikker på resultatet så ikke følg dette link, vær så snill. Forelæsningen på Kunstakademiet i København er flyttet til efter påske, så jeg krydser fingre for at vi kan mødes i et fysisk rum til den tid. Jeg har skrevet en bunke tekster til papirvagant; en længere tekst er på vej om den amerikanske kunstkritiker Rosalind Krauss. Som skrivende billedredaktør i Forfatternes klimaaksjon har jeg lovet at levere fire tekster denne vår. Den første er publiceret og handler om en fin lille bog jeg læste før jul, Tangboka. I år håber jeg virkelig at februar er the cruelest month.