Sunday, December 11, 2022

Flickrs Best shot 2022

Jeg har været på Flickr siden 2004 og oplever det som et godt sted at være. Senest er det også blevet et reelt community med mere social interaktion. Det er ikke altid man trænger dette, men grupperne er begyndt at fungere bedre, oplever jeg, og især er det fornøjeligt at være med i Best shot-gruppen som altid popper op mod slutningen af året. Igår valgte jeg ud mit bedste billede fra 2022 og omdøbte det til "The editor is always working" ... det er et billede fra Auduns og min tur over Vidden i juli. Audun var igang med arbejde og stoppede ofte midt i landskabet og dealede med Vagant på sin mobiltelefon. Tingene har spidset sig til i løbet af 2022 hvor vi begge er flyttet tilbage til Bergen midt i en episk krise i vores felt og så klart på alle øvrige niveauer samtidig. Det er et sammenfiltret krisekompleks. Jeg iagttager Audun med kollegaens, den livslange vens og sykeplejerens blik og er med jævne mellemrum urolig. Jeg kan ikke huske at vi har slidt sådan med penge siden 2003, men der var vi kække og optimistiske, og offentligheden var et godt sted at være, ikke et social media hellhole som idag som emmer af random negativitet. Quant à moi? Ça ne va plus très bien.