Wednesday, June 11, 2008

Det har et navn!

My Bloody Valentine's tour of December 1991 was and remains a unique chapter in live music. Best remembered as an excercise in punishing volume, it is also famous for what has become known as the 'holocaust' - an extended section during 'You Made Me Realise' in which the sound first plunged like an elevator with a snapped cable, then maintained the same violently rumbling chord for nine or ten minutes on end.

Fra David Cavanaghs bog om Creation Records.

3 comments:

HPL said...

Nå gleder jeg meg i hvert fall til å ta med meg den yngste i familien på MBV-konsert på Øya. :)

Susanne said...

Hm, jeg har hørt at en Oslo-avis publicerer en rapportage fra koncerten i Glasgow en måneds tid før Øya.

Susanne said...

Iøvrigt er det et ekstremt dårligt navn som jeg ikke håber klistrer sig fast noget sted. Her er en beskrivelse fra koncerten på ICA den 13. juni 2008, inklusiv beskrivelse af - it.

Jeez, jeg ville ønske jeg havde set på uret i 1992, sværger det må have været tættere på 40 minutter end på 20, men har absolut ingen anelse.