Friday, June 06, 2008

Martin Johs. blogger fra CPH.LITT.08 --------------- her.

5 comments:

Anonymous said...

Ja, men det er ren Se & Hør-journalistik ham Johs. Møller bedriver, det er temmelig ringe og intetsigende: "så var jeg til debat med ham og ham" og "her er et billede af ham og ham" og "så mødte jeg ham og ham". Hvor er substansen? Nå, undskyld mit sure opstød, jeg er bare træt af at folk reklamere for de her temmelig uinteressante blogs på deres egne spændende blogs. Hvorfor reklamere man for noget man ikke ved om er godt eller dårligt? Er der sådan en lidt blind "bakken hinanden op" i bloggermiljøet?

mvh

Claus E.

Fucked Up Forlag said...

Hej Claus,

interessant kommentar og hyggeligt at du liker min blog. Min måde at blogge på er faktisk temmelig bevidstløs og ikke egentlig båret frem af nogen logik (og også kun semi-bevidst rettet mod et publikum, udover mig selv) - jeg linker til ting som jeg finder interessante one way or the other, simple as that. Martin Johannes rapporterer fra en festival hvor bl.a. norske (for ikke at sige bergensiske) Tomas Espedal læser op. Også findes der klip af Ursula Andkjær som læser op fra et endnu upubliceret manus. Hvis jeg på nogen måde skulle forestille mig at jeg opererer i et mellemrum mellem en norsk og en dansk litterær offentlighed (min statistik bekræfter dette, noget som gør mig glad) så synes jeg linket burde være af interesse, uanset hvad Martin Johannes ellers skriver.

Susanne said...

Ja, dér ser man, Fucked Up Forlag publicerer så det sprøjter idag. Det var altså - selvsagt - undertegnede som stod for den seneste kommentar.

Anonymous said...

Hej Susanne

Tak for svaret, jeg kan godt se din pointe. Bindeled mellem DK og Norge er en god og rimelig funktion at have, jeg blev bare lidt småirriteret på Johs. Møllers blog, der er så mange der linker til hans festivaldækning, heriblndt også festivalen selv, og når man så kommer ind på hans side, så er der stort set ingen seriøs dækning af festivalen. Det er ærgeligt, synes jeg, men det kan du jo næppe klandres for, hvilket jeg heller ikke mente at gøre. Tænkte bare på om der mon var mening med det man reklamerede for, og det kan jeg så forstå at der er, lidt i hvertfald.

Jeg ville også meget gerne høre noget fra festivalen om fremragende Espedal eller Tore Reenbergs samtale med Kim Blæsbjerg, men den slags holdes åbenbart hemmeligt.

Nå, jeg har også skrevet til Johs. Møller selv, og ser frem til hans svar.

Bedste Hilsner

Claus

Susanne said...

Det er faktisk ganske krævende at blogge fra en festival, jeg forsøgte selv her. Blev spurgt igen i år om jeg ville blogge fra Lillehammer - jeg sagde nej, men rådede dem (hvis de besluttede sig for at satse på blogging, hvad de så ikke gjorde) til at engagere et bloggerteam på minimum to personer. Event blog-teksten er nødvendigvis in flux og dermed nok lidt overfladisk eller impressionistisk. Det tager tid at mobilisere et kritisk blik. Og tingen med event blogging er at du styrter rundt for at suge til dig og ikke finder ro til at reflektere, fordøje. Og ofte crasher både hard- og software, det ene og andet kan ikke uploades, forbindelsen ryger, etc. Man skal være en jævla prof journalist for at blogge skrapt og hurtigt fra begivenheder som man står midt i, og jeg tror Martin Johannes' ambitioner måske er anderledes. "Slobby" og subjektiv tekst in flux synes jeg også kan have sin charme, uden at man absolut må sammenligne med hardcore kritisk journalistik.