Saturday, June 12, 2010

Anmeldelse af Bret Easton Ellis: Imperial Bedrooms ---------- her.

3 comments:

Susanne said...

He he. Jeg tænkte ikke på det, men kunne have været sjovt at skrive en mere "amerikansk" anmeldelse - en parodi, måske - og se om den kunne flyve over there. Alas, I chose a different style of reviewing.

Susanne said...

Jeg har ikke altid et intenst forhold til værdidomme, men når jeg tænker efter synes jeg vel ikke at Imperial Bedrooms er en specielt god roman, andet end at den er effektivt skrevet. Ikke så dårlig at jeg ville kalde den spekulativ, men den er klart mere på kanten end Lunar Park. Det var imidlertid ganske givende at genlæse Less than Zero, som emmer af litterære ambitioner.

Jeg ved ikke om jeg skal irritere mig over at anmelderen ser ud til at have et konsumorienteret forhold til vold ... måske teksten imploderer i ligegyldighed i de to sidste afsnit. Intet tydeligt moralistisk NEJ.

Susanne said...

Jeg er komplet uinteresseret i Elvis Costello, men begge titler "Less than Zero" og "Imperial Bedrooms" refererer til sange af Costello. Duh.