Saturday, June 18, 2011

Hele tirsdagen sidder jeg på Litteraturhuset og skriver en tale, primært et modsvar til Ingunn Økland. Men printeren virker ikke, nettet er nede. Jeg låner en kuglepen i baren, den virker heller ikke, men sprutter til gengæld blå blæk udover min hånd. Jeg vasker hænderne, blækket går væk, men min hud tørrer ind. In other
words, I'm in need of hand lotion.


Jeg surrer rundt opad Hegdehaugsveien, intet på 711 ... krydser gaden og går på Kiwi, træder ind i butikken og tænker at dette er Peters Kiwi. Et minut senere kommer Peter gående. Peter siger ikke så meget ("jeg skal købe broccoli"), han ønsker mig en god kveld, han skal øve med sit band, men længere nede ad gaden er jeg overbevist om at han i virkeligheden sagde "cut the crap" ... det er i hvert fald det jeg gør, stryger talen på Last Train, og byder velkommen til Jenny som gør Glenn Branca og Kevin Shields rangen stridig, badet i rødt lys, og med en stemme større end rummet.

Manden i baren spiller helt uopfordret Big Star, JAMC og Stooges, men efter 12 crasher Den ulne avantgarde med et Judas Priest afterparty. Alligevel ... tak til alle for en fin kveld.