Sunday, September 30, 2018

Det legendariske udested Garasj (officielt "Garage") i Bergen havde sidste åbningsdag igår. Garasj husker jeg fra storhedstiden før rygeloven blev indført i 2000. Stedet kom sig aldrig helt, det var som om man skulle stå i en sky af røg i et stopfyldt lokale, ellers var det ikke ægte Garasj. Eller var det også fordi andre udesteder åbnede, som fx Legal lige på den anden side; en ny favoritbar i Nygårdsgaten. Anyways, en mørk og stormfuld nat i 1999 ledte min ven og medstuderende på Skrivekunstakademiet Øystein mig til Garasj, og her traf jeg to mytologiske bergenskentaurer ved navn Henning og Tomas. Der var også en lille fyr med sorte dreads på besøg fra Trondheim; fanzinemageren Audun som jeg faldt i snak med. Jeg husker også en række koncerter med kendte og ukendte bands. De eneste billeder jeg har er fra Kristin Hersh i 2007. Flere billeder fra Bergen her.