Saturday, August 31, 2019



Takker inderligt for en lidt mere rummelig og åben læsning af min bog i Aftenposten idag. Trods alt vil jeg nok sige at det er en bog for alle. Jeg har ihvert fald anstrengt mig vældig for at skrive formidlende så bogen er læselig for alle, men hvis man går til den med forventninger om en traditionel A4-agtig komposition, og sakprosa som ikke bliver personlig, politisk, filosofisk, samtidsorienteret, popkulturel, humoristisk og sørgerlig så kan man risikere at blive skuffet.

Kritikeren skal vel ikke være en sanitetsarbejder som holder alle "rare" ting ude af offentligheden? Det har i hvert fald været mit kritikerprogram hele vejen at arbejde anderledes langs grænserne og slippe ting ind som var "rare" for eksempel anderledes begær end det heteronormative og andre æstetiske former som collage, montage, konceptkunst og peformance. Men for at gentage mig selv: Jeg ønsker al slags kritik velkommen og er i bund og grund glad for at min bog kan læses på forskellige måder.

Indtil slutningen af september står slaget om biblioteksordningen, så af økonomiske årsager håber jeg at det tipper mod det positive. Ellers blir der ingen vegetarisk bacon til jul, desværre. Se også mit debatindlæg om kulturarbejderne i Klassekampen idag.