Monday, June 13, 2022

Samisk shaman i en golfbil and what later happened

Det er bare min anden biennale så jeg har nogle seriøse spørgsmål som drejer sig om hvad der sker efter exit fra Arsenale. Ved første besøg i april skulle jeg ikke videre til Giardini for jeg tog udstillingerne i omvendt rækkefølge, men ikke desto mindre for jeg vild efter Arsenale og ligeså i fredags da jeg gik igennem hele udstillingen for anden gang. Jeg tror jeg har opnået en indsigt nu som jeg vover at dele med andre: Går du igennem Arsenale-udstillingen og vil videre til Giardini (eller bare tilbage til kendte omgivelser) anbefales man at krydse en bro til øen San Pietro di Castello (hvor man finder et par uafhængige udstillinger) og så krydse samme vand over en bro lidt længere nede i modsat retning. Da er man næsten nede i bunden af Garibaldi, den store restaurantgade, og midt på Garibaldi kan man svinge ind til venstre gennem en stor port og gå ned gennem en allé med høje træer og ret ind i Giardini-udstillingen. 

Vores moderator gik sig vild efter et besøg på Arsenale, derfor var vi en halv time forsinket. Moderatoren, som også er en samisk shaman, blev hentet i en golfbil og kørt til Teatro Piccolo hvor vi andre ventede med en del nerver. Jeg tager gerne fuldt ansvar for mit eget oplæg, resten bød på mange overraskelser. Dette havde jeg allerede forberedt mig på fordi jeg har truffet Gloria før, men jeg havde blandt andet ikke ventet at blive inviteret til at analysere HC Andersen live on stage, ha ha. I embrace it. Meetings on Art blev en intens oplevelse, der er masse gode keynotes og samtaler at se sig igennem på biennalens YouTube-kanal. Off I went to the airport i en privat speedbåd and I felt like a star ⭐⭐⭐⭐