Tuesday, March 07, 2023



Efter pandmien
blev jeg en outdoorsy person i min relation til Bergen. Ting at checke ud: Hvilke ture tilbyder DNT Byfjellstrimmen? It's free and fun, men du må muligens studere norske utelivsvaner og investere i rette outdoorsy tøj, ellers kan det ske du blir mobba på fjella. Senest blev mine sko kommenteret på Fløyen, jeg svarede: "Tak, jeg har det fint, og det er ikke joggesko!" At jeg svarede på dansk gjorde selvsagt at alle fordomme blev bekræftet. Personligt synes jeg det er trist at den slags kommentarer falder, uanset om det så er venligt ment. De moraliserende ord rungede i mit hoved i lang tid efter, og det er ikke så sjovt når man er et modigt menneske som går rundt alene i fjellnormaliteten hvor de fleste har hunde, børn og råd til dyrt fjelloutfit. Ole Bulls villa på Lysøen er lukket for renovation nu, men DNT lavede en tur i søndags som var helt fabelagtig.